به نقل از سایت بازدید تویوتا Rav4 یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند کمپانی تویوتا می باشد که از سال ۱۹۹۴ تولید آن را آغاز کرده است و تا به امروز که نسل پنجم آن را طراحی کرده و ساخته است به یکی از محبوب‎ترین خودروهای جهان در تمام کشورها تبدیل شده است. تویوتا Rav4 نسل پنجم بعد از آنکه رونمایی شد ثابت کرد که سرآمد تمام نسل‎های ماقبل خود می باشد و قطعا یکی از پرفروش‎ترین محصولات این کمپانی در کل بازارهای جهانی خواهد بود.

تغییرات تویوتا Rav4 نسل پنجم نسبت به نسل های قبلی 
خریدوفروش تویوتا Rav4 در واقع خرید محصولی است که مابین دو برادر بزرگتر خود یعنی لندکروزر و پرادو قرار می گیرد. نسل اول این خودرو در دو نسخه دو در و چهار در تولید شد. برای اولین بار در کشور آمریکا Rav4 2 لیتری با ۱۲۰ اسب بخار قدرت عرضه شد که از گیربکس ۵ دنده‎ای اتوماتیک و ۴ دنده اتوماتیک برای دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل استفاده کرد. نسل اول تویوتا Rav4 در سال ۱۹۹۷ در آمریکا لقب بهترین خودروی سال را دریافت کرد.

نسل دوم این محصول تویوتا باقدرت و گشتاور بالاتری نسبت به نسل اول و در دو نمونه سه در و چهار در عرضه شدند. مدل های مختلف این نسل به صورت تک دیفرانسیله و دو دیفرانسیله روانه بازارها شدند. نسل دوم در سال‎های بعدی همچنان ازنظر قدرت و گشتاور و همچنین مصرف سوخت ارتقا پیدا کرد. درسال ۲۰۰۶ نسل سوم تویوتا Rav4 در طرح و شکلی کاملا جدید و از امکانات بهتر و مدرن تری بهره برد که مهم ترین آنها فرمان برقی بود. این نسل در نسخه بزرگ و کوچک عرضه شدند که نمونه های بزرگ تر آن بیشتر در بازارهای جهانی خودنمایی کردند و در سال ۲۰۰۸ تغییرات دیگری بر روی آن اعمال شد و یک موتور کاملا جدید برای آن طراحی شد و از آپشن‎های جدیدی مانند چراغ راهنمای جلوی آینه ها، دوربین عقب، نویگیشن ماهواره ای، استارت دکمه ای و نمایشگر چندگانه در آن استفاده شد.

در سال ۲۰۱۲ نسل چهارم تویوتا Rav4 که از موتورهای ۲ و ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۲ و ۲.۲ لیتری توربو دیزل با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک استفاده کرد به بازار عرضه شد و به شدت به محبوبیت بالایی رسید و یکی از پرفروش‎ترین خودروهای شاسی بلند در بازارهای جهانی در چند سال اخیر بوده است.

نسل پنجم این خودروی محبوب در حالی رونمایی شده است که در ساخت آن از سبک طراحی TNGA استفاده شده است. Rav4 با طراحی جدید در بدنه و چراغ ها، چهره ای تهاجمی و اسپرت و جذاب پیدا کرده است. این خودرو نسبت به نسل چهارم خود ازنظر طولی کوتاه تر ولی عریض تر می باشد و همانند یک خودروی آفرودی خودنمایی می کند. فاصله محورهای آن مقداری بیشتر از نسل قبلی خود شده است که باعث شده هندلینگ و مانور پذیری بالاتری نشان دهد. تویوتا Rav4 مدل ۲۱۰۹ با استفاده از سیستم تقسیم هوشمند گشتاور به خوبی هرچه تمام تر قوای محرک را بین چرخ ها تقسیم می کند که باعث مصرف کمتر سوخت می شود. این نسل از Rav4 دارای ۳ نوع سیستم دو دیفرانسیل می باشد که قیمت های متفاوتی دارند. از مهم ترین تفاوت های نسل پنجم با نسل ها قبلی استفاده از آپشن هایی مانند تشخیص عابر پیاده، سیستم خودکار جلوگیری از برخورد، ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط و تنظیم خودکار روشنایی می باشد.

مشخصات فنی تویوتا Rav4 و امکانات آن 
مدل بنزینی این خودرو از موتورهایی با حجم ۲۵۰۰ سی سی و قدرت ۲۰۳ اسب بخار و یکی گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‎کند در حالی که مدل هیبریدی آن از یک موتور ۲۵۰۰ سی‎سی ۴ سیلندری و یک موتور الکتریکی ۵۴ اسب بخاری استفاده کرده که در مجموع ۲۱۹ اسب بخار قدرت دارد و سرعت و شتاب بالایی دارد.

این خودرو تمام آپشن‎های مورد انتظار را دارا می باشد که شامل سیستم ایمنی و کیسه‎های هوا، سیستم ترمز و پایداری، سیستم تهویه، سیستم صوتی و تصویری و مالتی مدیا، سیستم صندلی، آینه، شیشه و روشنایی، سیستم‎های پیش فعال و سایر تجهیزات مدرن که طبق پیش بینی کارشناسان این خودرو رکورد محبوبیت و فروش خودروهای کلاس سدان تویوتا را خواهد شکست.

خرید و فروش تویوتا Rav4 
با وجود آنکه این خودرو هنوز وارد بازارهای ایران نشده اما به دلیل داشتن نمایندگی فعال کمپانی تویوتا و همچنین میزان محبوبیت جهانی این خودرو می توان انتظار داشت که خرید و فروش آن رونق بسیار بالایی داشته باشد و در کوتاه‎ترین زمان ممکن گوی سبقت را از رقبای خود برباید.

قیمت تویوتا Rav4 
با توجه به این که این خودرو در مدل‎های بنزینی و هیبریدی و در نسخه‎های متعدد و متفاوتی تولید شده است قیمت‎های اولیه این خودرو از ۲۴ هزار دلار تا ۳۷ هزار دلار اعلام شده است که به نسبت قیمت‎های بالایی می‎باشند. با توجه به قیمت‎های اعلام شده اولیه برای این محصول می‎تواند انتظار داشت که قیمت تویوتا Rav4 در بازارهای ایران بیشتر از ۱ میلیارد تومان باشد.