تاریخچه تویوتا آریون : تویوتا آریون در سال ۲۰۰۹ تولید شد است و تا کنون سه تیپ آن به نام های تجاری: ATX، اسپورتیو و Presara تولید شده است، تویوتا آریون  در واقع  بر اساس شالوده تویوتا کمری طراحی و تلید شده و به نوعی گونه متفاوت و لوکس تر این خودرو به حساب می‌آید.این خوردو تنها در برخی از بازارها دنیا از جمله استرالیا و ایران به فروش می‌رسد؛

تویوتا سنتر

تویوتا سنتر

ویژگی های تویوتا آریون:

    1. صندلی راننده با وجود تنظیمات مناسبی که دارد اما فضای زیر پای راننده مناسب نیست . بهتر بود که شرکت تویوتا طول صندلی‌های این خودرو را بلندتر در نظر بگیرد تا رانندگی با آن راحت‌تر شود.
    2. خودروی آریون تقریبا شبیه مدل گرانتر از خود یعنی آوالون است اما طراحی ساده‌ای دارد و در عین حال خصوصیات ظاهری منحصر به خودش را نیز داراست.
    3. جلو پنجره‌ی خودروی آریون باعث شده که از خصوصیات اسپرت این خودرو کم شود؛ آینه‌های کناری عریض این خودرو هم باعث می‌شود حتی در یک اتوبان ۶ بانده بتوانید تمام باندها را در آینه ببینید.
    4. موتور ۳۵۰۰ سی‌سی V۶ این خودرو رضایت رانندگان را در سرعت‌های مختلف جلب می‌کند؛ این خودرو همزمان که بر سرعتش افزوده می‌شود، پایدار و بی صدا می‌ماند و تا حتی دور موتور ۶۰۰۰ نیز بی‌صدا خواهد بود.
    5. خودروی آریون به دلیل قدرت موتور و مانور مناسب در سر پیچ‌ها تمایل به مستقیم رفتن دارد که این ویژگی در مسیر جاده‌ای کارایی خوبی دارد.
    6. تویوتا آریون  همانند سایر خودروهای تویوتا در هنگام رانندگی، سرنشینان احساس معلق بودن در هوا را دارند که البته پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد. فرمان خودرو نیز مثل فرمان خودروهای ژاپنی است و برای افرادی که فرمان تیز را ترجیح می‌دهند، مناسب است.
    7.  پارک کردن با این خودرو بسیار راحت است و نیازمند صرف نیروی زیادی نمی‌باشد؛ بر روی فرمان این خودرو یک سری دکمه‌های کنترل قرارگرفته که  کل کنترل خودرو را بهینه می‌کنند.
    8. جلو پنجره‌ی راه راه و چراغ جلوهای متوازی الاضلاع شکل این خودرو به همراه دور چراغ آن ظاهری بسیار لوکس به خودرو داده است که این دور چراغ می‌تواند با رنگ زه دور درب و عقب و حتی دستگیره‌های درب‌ها نیز هماهنگ شود که البته این پلاستیک‌ها کمی سطح پایین به نظر می‌آیند.
    9. در هنگام رانندگی با خودروی آریون  به دلیل دارا بودن رینگ چرخ ۱۷ اینچ، حس جدا بودن از زمین را به شما منتقل نمی‌شود و واکنش فرمان خوب و نرم است و بیشتر بر روی هندلینگ خودرو تمرکز شده است؛
    10. تویوتا آریون  در بخش ایمنی دارای بسته هفت تایی کیسه هوا (شامل کیسه هوای جلوی پا) می‌باشد و در سال ۲۰۱۲ از سازمان ANCAP، نمره کامل ۵ ستاره را دریافت کرده است.
    11.  وجود سیستم تعلیق نرم، فضای بزرگ درون خودرو و مزیت عدم بالا و پایین شدن عقب خودرو و فضای جلوی پا مناسب همگی باعث می‌شوند که سفرهای طولانی در این خودرو راحت باشد. فضای صندوق خودروی آریون ۵۱۵ لیتر حجم دارد و پشتی صندلی‌های عقب خودرو نیز قابل تا شدن هستند.

گردآورنده: سامان فرج پور

نمایندگی تویوتا سنتر با مدیریت دو کارشناس با سابقه و با تجربه از ایرتویای مرکزی و با دارا بودن دو شعبه در (شمال شرق) تهران و (مرکز) شهر تهران آماده خدمات رسانی به مشتریان محترم میباشد؛که به دنبال خدمات متفاوت و به روز تر از سایر نمایندگی های دیگر میباشند

تعمیرگاه تویوتا

آدرس شعبه مطهری:خیابان مطهری، تقاطع مفتح، خیابان جهانتاب، مجتمع خودرویی کاج

آدرس شعبه آجودانیه: نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، کوچه پوریا، مجتمع خودروئی کاج

مهندس کریم پور:۰۹۱۲۳۷۷۲۰۵۲

مهندس زادوریان: ۰۹۱۲۶۸۹۶۷۲۰