تویوتا GT86 جز خودروهای اسپرت و سایز کوچک با قابلیت های دینامیکی بالا است که از سال ۲۰۱۲ با نام های مختلفی در بازار های جهانی به فروش رسیده است. این خودروی ژاپنی توسط ایرتویا در سال ۲۰۱۳ وارد بازار ایران شد اما متاسفانه عرضه این خودرو در کشور خیلی زود متوقف شد.

تویوتا GT86 وارداتی به کشور مجهز به یک پیشرانه به حجم ۲ لیتر است که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب ارسال میشود، این مجموعه عملکرد بسیار خوبی دارد و لذت و هیجان رانندگی را برای راننده به ارمغان می‌آورد. از جمله نقاط قوت این خودروی کوپه میتوان به مصرف سوخت پایین، پاسخگویی سریع سیستم فرمان در هنگام عبور از پیچ ها با سرعت بالا، موتور و گیربکس بسیار تیز و هماهنگ، شتابگیری خوب و هندلینگ مناسب اشاره کرد.

این خودرو دیفرانسیل عقب با موتور چهار سیلندر و حجم 2.0 لیتر قابلیت تولید 197 اسب بخار قدرت و گشتاور 204 نیوتن متر را دارد. به صورت استاندارد از گیربکس شش سرعته دستی برخوردار است که بنا به درخواست مشتری گیربکس اتوماتیک آن نیز در دسترس می‌باشد. در کنار امروزی بودن و افزایش قابلیت های GT در مقایسه با مدل های قبلی خود مانند Celia، Supra و MR2، این خودرو از جمله مدل های قابل اطمینان و مناسب با سلیقه اکثر علاقه‌مند به اتومبیل است که از طرح های فضایی دوری می‌کنند. دیفرانسیل عقب بودن، استفاده از تایرهای معمولی و عدم استفاده از توربو شارژر سه مورد از معیارهای شرکت سازنده است، که شباهت زیادی به مزدا MX-5 دارد.
با دقت در طراحی خارجی متوجه خواهید شد که برای صرفه جویی اقتصادی از بدنه جمع و جورتری نسبت به مدل های پیشین استفاده شده است. عدد 86 در اسم این مدل از اندازه قطر داخلی سیلندر و اگزوز این خودرو گرفته شده که به اندازه 86 میلی متر است. در این خودرو از نوع موتور تخت استفاده شده که در مدل های سوبارو نیز به چشم می‌خورند؛ همین مساله باعث می‌شود که بتوان موتور را بیشتر به سطح زمین و مرکز ثقل خودرو نزدیک کرد که باعث بالارفتن تعادل و پایداری خودرو می‌شود.

تویوتا

تعمیرگاه تویوتا

تعمیرگاه لکسوس

تویوتا کورد