تویوتا کرولا قدیمی : اگر از مشتریان خودرو در اقصی نقاط جهان بخواهید یک خودرو مردمی و مورد پسند اکثریت را نام ببرند، بسیاری از آن‌ها به تویوتا کرولا اشاره خواهند کرد. تویوتا کرولا در کنار فولکس واگن گلف، بازمانده نسل خودروهای مردمی هستند که همچنان موفق و پرفروش باقی مانده‌اند. تویوتا کرولا یکی از دیرپا‌ترین سابقه‌های تولید را در صنعت خودروسازی دارد، چرا که این خودرو از سال 1966 تاکنون بی‌وقفه به تولید می‌رسد. تویوتا کرولا در سبد محصولات خودروساز ژاپنی، جایگاهی پایین‌تر از تویوتا کمری و بالاتر از تویوتا یاریس دارد. نسل یازدهم تویوتا کرولا در سال 2012 جایگزین نسل دهم شد و تا سال 2018 به تولید رسید

خودرویی که مشاهده می‌کنید یک تویوتا کرولا قدیمی است که توسط فردی ۲۶ ساله اهل آفریقای جنوبی ساخته شده و سال پیش به خاطر ظاهر و نام عجیبش در فضای مجازی کاملاً خبرساز شد.

اوفنست فاتسو محصول خود را با نام تویوتا تازلا معرفی کرده است هرچند خبری از تبدیل تویوتا به تسلا نیست و قوای محرکه برقی نیز در آن به چشم نمی‌خورد. در واقع زیر پوست خودروی موردبحث ما تاز قرار دارد که نام تویوتا کرولا E90 فروخته شده در آفریقای جنوبی است. مجله خودروی آفریقای جنوبی با فاتسو درباره این محصول و توجهی که به خود جلب کرد مصاحبه کرده است. البته زمانی که خود فاتسو ویدئوی مربوط به تویوتا کرولا را در شبکه‌های مجازی بارگذاری کرده بود خبرساز شد و واکنش‌ها نیز ترکیبی از تحسین و انتقاد بود. در واقع برخی افراد از تلاش‌های او برای تولید چنین محصولی تشکر می‌کردند درحالی‌که برخی نیز منتقد آن بودند و کلا چنین کاری را رد می‌کردند.

تویوتا کرولا از نخستین روزهای حضور خود در ایران، موفق شده است تا بین کاربران ایرانی محبوب واقع شود. هنوز می‌توان نسخه‌های سالم و سرحال این خودرو را در کوچه‌ها و خیابان‌های ایران مشاهده کرد که همانند روز اول آماده خدمت رسانی به مالکان خود هستند. نسل یازدهم تویوتا کرولا آخرین نسخه وارداتی از این خودرو به کشور است که در بازار جهانی با کد E170 و E180 شناخته می‌شود. نسل یازدهم تویوتا کرولا در فاصله سال‌های 2014 تا 2017 در قالب تیپ‌های XLI و GLI وارد بازار ایران شد. این خودرو مورد اقبال گسترده مشتریان قرار گرفت و حتی برخی نسخه‌های آن به ناوگان تاکسیرانی فرودگاهی و بین شهری نیز راه یافتند. با این حال توقف واردات خودرو سبب شد تا روند موفقیت‌های کرولا در ایران قطع شود. تویوتا کرولا به واسطه دوام بالا و استهلاک اندک، همواره نزد مشتریان ایرانی جایگاه خاصی داشته است.

آدرس شعبه اول: خیابان مطهری، تقاطع مفتح، خیابان جهانتاب، مجتمع خودرویی کاج
آدرس شعبه دوم: نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، کوچه پوریا، مجتمع خودروئی کاج
آدرس شعبه سوم : شهرک غرب، یادگار امام شمال، بعد از ورودی فرحزاد، ایثارگران جنوب، نبش دبیرستان ۹ دی

همراه :ارسلان کریم پور:  09129734626

همراه : مهندس ارمان کریم پور: 09123772052

ایمیل : info@toyotacenterir.com


مقالات مرتبط:

سرویس دوره ای تویوتا و لکسوس- سرویس های دوره ای لکسوس-سرویس دوره ای تویوتا-

مشخصات فنی،ظاهری و قیمت تویوتا اف جی کروزر- Toyota FJ Cruiser2018