سوخت جدید تویوتا : با سخت‌تر شدن قوانین آلایندگی در ایالات‌متحده آمریکا، تویوتا و اکسون موبیل در حال کار روی سوخت های جدید هستند که ظرفیت کاهش ۷۵ درصدی آلایندگی پیشرانه‌های درون‌سوز را دارند.

تویوتا که تا همین چندی پیش علاقه زیادی به برقی سازی محصولاتش نشان نمی‌داد در حال توسعه ترکیبات سوخت مصنوعی جدیدی است که از اتانول در آن‌ها استفاده می‌شود. اگرچه این سوخت جدید هنوز در مرحله تست و بررسی قرار دارد اما نایب‌رئیس بخش استراتژی و برنامه‌ریزی اکسون موبیل می‌گوید کمپانی یاد شده پیشرفت‌های محسوسی در این زمینه داشته است. البته بهره‌گیری از این ترکیب سوختی جدید نیازمند حمایت‌های دولتی خواهد بود. اندرو مادن نایب‌رئیس بخش استراتژی و برنامه‌ریزی اکسون موبیل می‌گوید:

یافتن راه‌حلی برای سوخت‌های مایع که بتوانیم از آن‌ها در ناوگان کنونی خودروها استفاده کنیم نیازمند سیاست‌گذاری جدیدی خواهد بود که به ما اجازه دهد تا با کمترین هزینه به سمت حمل‌ونقل پاک‌تر و بدون کربن حرکت کنیم

تویوتا می‌گوید تحقیقاتش نشان داده‌اند این سوخت می‌تواند در خودروهای جدید و قدیمی مجهز به پیشرانه‌های درون‌سوز مورد استفاده قرار گیرد. ژاپنی‌ها همچنین خاطرنشان ساخته‌اند تولید خودروهای برقی با آلایندگی کربنی بالایی همراه است و مشخص نشده که برق موردنیاز آن‌ها از کجا تأمین می‌شود. به همین خاطر خودروهای برقی ضرورتاً خودروهایی با آلایندگی صفر نیستند. تویوتا می‌گوید سوخت‌های مصنوعی می‌توانند به عنوان راهی برای کاهش قابل‌توجه آلایندگی کربنی مطرح شوند.

سوخت‌های مصنوعی در اروپا نیز طرفداران خاص خود را دارد و فشار گروه‌هایی از صنعت خودروی آلمان باعث شد اتحادیه اروپا لحن خود درباره سیاست‌های منع فروش خودروهای درون‌سوز پس از سال ۲۰۳۵ را تغییر داده و تبصره‌هایی را برای سوخت‌های مصنوعی در نظر بگیرد. همچنین باید دانست EPA آمریکا پیشنهاد جدیدی برای کاهش آلایندگی خودروها مطرح کرده و امیدوار است تا سال ۲۰۳۲ دوسوم خودروهای جدید به فروش رفته از نوع برقی باشند. به همین خاطر زمان اعلام برنامه‌های تویوتا در این زمینه معنی‌دار به نظر می‌رسد. البته EPA فروش خودروهای برقی را الزامی نکرده و فقط به دنبال کاهش آلایندگی خودروهاست بنابراین باید دید آیا تویوتا و اکسون خواهند توانست با سوخت‌های مصنوعی خود راه به جایی ببرند یا خیر.


آدرس شعبه اول: خیابان مطهری، تقاطع مفتح، خیابان جهانتاب، مجتمع خودرویی کاج
آدرس شعبه دوم: نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، کوچه پوریا، مجتمع خودروئی کاج
آدرس شعبه سوم : شهرک غرب، یادگار امام شمال، بعد از ورودی فرحزاد، ایثارگران جنوب، نبش دبیرستان ۹ دی

همراه :ارسلان کریم پور:  09129734626

همراه : مهندس ارمان کریم پور: 09123772052

ایمیل : info@toyotacenterir.com


مقالات مرتبط:

سرویس دوره ای تویوتا و لکسوس- سرویس های دوره ای لکسوس-سرویس دوره ای تویوتا-

مشخصات فنی،ظاهری و قیمت تویوتا اف جی کروزر- Toyota FJ Cruiser2018