تمام ۱۰۰۰ دستگاه از سری اول تویوتا لندکروزر پرادو جدید در زمان ۳۰ دقیقه به خریداران آلمانی فروخته شد.

مشتریان علاقه‌مند آلمانی طی مراسمی که قبلاً در این کشور برگزار شده بود پشت فرمان نسل جدید این شاسی‌بلند نشسته و به خوبی آن را بررسی کردند. پیش‌فروش خودروی موردبحث ساعت ۸ صبح ۲۱ دسامبر شروع شد و تنها در عرض ۳۰ دقیقه تمامی مدل‌های اختصاص یافته به این کشور به فروش رسیدند. افراد دیگری که علاقه‌مند به خرید پرادو جدید باشند می‌بایست در لیست انتظار بمانند.

تویوتا سه نسخه از لندکروزر پرادو جدید با نام‌های Executive، Tec و فرست ادیشن را در آلمان عرضه می‌کند. اگرچه ژاپنی‌ها مشخص نکرده‌اند سهم تیپ‌های یاد شده از ۱۰۰۰ دستگاه اول بازار آلمان چقدر است اما قبلاً تائید شده در مجموع ۳۰۰۰ دستگاه از نسخه فرست ادیشن در بازارهای اروپایی عرضه خواهند شد. البته باید گفت اولین نمونه‌های این شاسی‌بلند از سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ به دست مشتریان آلمانی خواهند رسید.

لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ بازار اروپا از پلتفرم جهانی GA-F استفاده می‌کند و بنا به ادعای تویوتا ۵۰ درصد مستحکم‌تر از نسل قبلی است. مدل‌های اروپایی در ابتدا با پیشرانه ۲.۸ لیتری توربودیزل که ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد استفاده خواهند کرد. این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است. از سال ۲۰۲۵ نیز یک پیشرانه دیزلی هیبریدی با سیستم ۴۸ ولتی در دسترس خواهد بود؛ اما مدل آمریکایی این شاسی‌بلند به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی هیبریدی با ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتون متر مجهز است. تمامی مدل‌های بازار آلمان تجهیزات زیادی خواهند داشت اما مدل‌های Tec و فرست ادیشن به ویژگی‌های بیشتری از جمله میله پایدار کننده جلو، رینگ‌های ۲۰ اینچی، آینه وسط دیجیتالی، پکیج سیستم صوتی پریمیوم JBL با ۱۴ بلندگو و هدآپ دیسپلی مجهز هستند.