نبرد تانک 300 و تویوتا پرادو

تویوتا پرادو : با دیدن تیتر این مطلب شاید تعجب کنید زیرا اختلاف قیمت، اندازه و سن زیادی بین تانک ۳۰۰ و تویوتا پرادو که به‌زودی با نسل جدید جایگزین خواهد شد وجود دارد اما تانک می‌خواهد همان چیزی باشد که پرادو هست یعنی یک شاسی‌بلند قابل‌احترام و محبوب با توانایی‌های آفرود عالی و کیفیت بی‌نظیر. حال در ادامه خواهیم دید تانک چینی که قرار است در کشورمان هم عرضه شود خواهد توانست به هدف خود برسد یا نه.

قیمت

تانک ۳۰۰ آزمایشی ما از تیپ اولترا با قیمت ۳۳,۲۰۰ دلار آمریکا است درحالی‌که تویوتا پرادو از تیپ پرچم‌دار کاکادو با قیمت ۵۷ هزار دلار است. تانک در چهار تیپ با پیشرانه‌های ۲ لیتری بنزینی و ۲ لیتری هیبریدی عرضه می‌شود که گران‌ترین آن‌ها تیپ لوکس هیبریدی با قیمت ۳۹,۷۰۰ دلار است. تمام تیپ‌های پرادو هم با یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل عرضه می‌شوند و قیمت ارزان‌ترین آن‌ها از ۴۱ هزار دلار آغاز می‌شود. به‌زودی طی سال جاری هم نسل جدید پرادو راهی بازار خواهد شد. پرادو و تانک هردو از شاسی نردبانی سنتی با گیربکس اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل دائمی با ضریب سنگین استفاده می‌کنند اما درحالی‌که تویوتا با سه ردیف صندلی ظرفیت حمل هفت نفر را دارد، تانک پنج‌نفره است.

تجهیزات و تکنولوژی

تانک ۳۰۰ ارزش بالا در برابر قیمت را با لیست تجهیزات خود نشان می‌دهد که شامل مواردی مثل سانروف برقی، تودوزی چرمی ناپا، تنظیم برقی، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی راننده، گرم‌کن فرمان و سیستم تهویه دو منطقه‌ای می‌شود. البته پرادو هم خودروی فقیری نیست و از مواردی مثل صندلی‌های چرمی، گرم‌کن صندلی‌های ردیف اول و دوم، کول باکس و کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای بهره می‌برد. در نگاه اول، تانک ۳۰۰ با برخورداری از شارژر بی‌سیم گوشی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، از لحاظ تکنولوژی نسبت به پرادوی قدیمی برتری دارد اما در عوض تویوتا سیستم صوتی قوی‌تر JBL با ۱۴ بلندگو را در مقابل سیستم صوتی ۹ بلندگوی اینفینیتی تانک ارائه می‌کند. علاوه بر این، نمایشگر لمسی تانک هم گاهی هنگ می‌کرد. گریت وال برای شاسی‌بلند خود گارانتی هفت‌ساله بدون محدودیت پیمایش را در نظر گرفته درحالی‌که گارانتی تویوتا پنج‌ساله است.

پیشرانه

تانک ۳۰۰ از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است. سیستم دو دیفرانسیل با ضریب سنگین و قفل دیفرانسیل در جلو و عقب هم تکمیل‌کنندهٔ این ترکیب هستند. پرادو به یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل آشنا مجهز است که در هایلوکس و فورچونر هم می‌بینیم. این موتور ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر را به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی تحویل می‌دهد تا به سیستم دو دیفرانسیل با ضریب سنگین و قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب انتقال دهد. گریت وال برای تانک مصرف سوخت ترکیبی ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را اعلام کرده است اما در دنیای واقعی با مقدار کمی آفرود این رقم با افزایش چشمگیری به ۱۴ لیتر رسید درحالی‌که پرادو مصرف ۱۰.۸ لیتر را ثبت کرد. مصرف سوخت اعلامی این شاسی‌بلند ژاپنی هم ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

سایر خدمات تویوتا سنتردر مرکز تهران:

– اجراء سرویس های دوره ای(5000 هزار و 40 هزار ) خودروهای برحسب استانداردهای ذکر شده در دفترچه سرویس و نگهداری خودروهای TOYOTA و LEXUS

– خطا یابی تخصصی با دستگاه عیب یاب  برحسب نقشه های برقی و راهنمای خطا یابی (TOYOTA)

– خطا یابی تخصصی خودروهای هیبرید ( Hybrid )   و لکسوس گام به گام برحسب با دفترچه راهنما تعمیراتی شرکت TOYOTA

– سرویس شستشوی انژکتور و دریچه گاز ، سوپاپ ها ، محفظه احتراق(Combustion chamber) و باک با محلول شست و شوی BG بوسیله دستگاه انژکتورشور BG

– بازرسی و تعمیر سیستم جلوبندی وسیستم تعلیق(Suspension) عقب خودرو

– تعمیر تخصصی موتور و گیربکس اتوماتیک برحسب راهنمای تعمیراتی شرکت ( Toyota Motor Corporation)

– خدمات جلوبندی، بالانس و تنظیم فرمان

– انواع خدمات بدنه، نقاشی، صافکاری(PDR)

– انواع خدمات صفرشویی خودرو با مواد نانو

– بازسازی و چک کردن کنترل یونیت ایربگ و کمربندها

– فراهم کردن قطعات یدکی و مصرفی اصلی و لوازم جانبی شرکت TOYOTA

– ارتقای سیستم صوتی و نصب مانیتور بزرگ

– صفرشویی، شیشه دودی، خدمات اسپرت( Car tuning)

تعمیرگاه تخصصی تویوتا سنتر در روز های کاری هفته از صبح الی 9 شب آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم است.

ادرس ما:

شعبه 1: سعادت آباد، میدان کتاب، خیابان فرحزادی، نرسیده به سه راه ایثار، جنب بانک ملت تعمیرگاه تویوتا

شعبه2:عباس آباد (بهشتی)، خیابان قدوسی، روبروی خیابان امجدی منش،داخل پارکینگ شماره 1

با مدیریت مهندس کریم پور

09129734626

09123772052


آموزش دیتیلینگ خودرو :ایجاد پوشش سرامیکی بدنه

خدمات دیتیلینگ خارجی

دیتیلینگ خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

شستشویی موتور ماشین | دیتیلینگ

خدمات شفاف سازی چراغ خودرو | دیتیلینگ