این تویوتا لندکروزر با کمک‌فنرها، صندلی‌ها و سیستم صوتی جدید کاملاً بازسازی شده و زیر کاپوت آن پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.

 

وقتی از بیرون به این تویوتا لندکروزر مدل ۱۹۹۷ نگاه می‌کنید، احتمالاً فکر می‌کنید این یک خودرویی فابریک است که سال‌ها در یک انبار خوابیده بوده اما چنین نیست و این شاسی‌بلند ژاپنی به‌طور کامل توسط شرکتی بنام TLC اتوموتیو بازسازی شده است. مهم‌ترین تغییر این لندکروزر زیر کاپوت صورت گرفته است یعنی جایی که پیشرانهٔ اصلی تویوتا با یک موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندر LS3 جنرال موتورز با ۴۳۰ اسب بخار قدرت جایگزین شده است. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ۴L65E صورت می‌گیرد.

شرکت مذکور برای این لندکروزر سری ۸۰ یک سیستم اگزوز سفارشی با منبع اگزوز مگنافلو را هم تدارک دیده است که صدای جذاب موتور V8 جنرال موتورز را پخش می‌کند. خودرو برای بهبود راحتی روی جاده و پایداری در آفرود، به کمک‌فنرهای فاکس مجهز شده است. علاوه بر این، در سیستم تعلیق لندکروزر بازنگری‌های دیگری هم با فنرهای OME و میل موج‌گیر جلوی Slee صورت گرفته است. دیسک‌ها و لنت‌های ترمز DBA هم تکمیل‌کنندهٔ ارتقاءهای فنی این ماشین هستند.

علاوه بر این تغییرات فنی، TLC به نمای بیرونی سری ۸۰ هم توجه داشته و آن را با رنگ سبز آکسولتا ایمپریال و تریم‌های طلایی رنگ‌آمیزی کرده است. در داخل خودرو نیز شاهد تغییرات مهمی مثل صندلی‌های چرمی جدید Relicate با تریم چهارخانه، آستر سقف آلکانترا، فرمان چرمی و سیستم صوتی تقویت‌شده با ضبط JVC و بلندگوها و ساب‌ووفرهای Kicker KS هستیم. علاوه بر این، عایق‌های صدا هم در این لندکروزر جذاب افزایش پیدا کرده‌اند تا کابین ساکت‌تری فراهم شود. تمام این ویژگی‌ها و ارتقاءها اما هرگز ارزان به دست نمی‌آید و قیمت لندکروزر TLC اتوموتیو از ۲۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود.