تویوتا ۴رانر شاسی‌بلند مشهور ژاپنی از سال ۱۹۸۴ تا به امروز طی حدود ۴ دهه در پنج نسل متفاوت تولید شده و اکنون لقب بادوام‌ترین ماشین جهان را در اختیار دارد.

کمتر ماشینی پیدا می‌شود برای سفر ۴۰۰ هزار کیلومتری همراهی مطمئن باشد. قطعا ماشینی که بدون دردسر کیلومترشمارش به این عدد برسد ماشین بادوامی است.

البته که وقتی کیلومترشمار ماشین رقم ۴۰۰ هزار کیلومتر را نشان می‌دهد، تعداد برندها و مدل‌ها انگشت‌شمار می‌شود. در پژوهش جدید «iSeeCars» ماشین‌هایی که می‌توانند از این مرحله با اطمینان گذر کنند، رده بندی شده‌اند.

در این رده‌بندی رتبه نخست به تویوتا ۴رانر شاسی‌بلند مشهور کمپانی تویوتا رسیده است. ماشینی که از چهار دهه پیش خط تولیدش دایر است و نسل‌های گوناگونی از آن به بازار عرضه شده‌اند.

تمام تویوتا ۴رانرها در ژاپن در کارخانه تویوتا در تاهارا، آیچی، یا در کارخانه هینو موتورز (یکی از زیرمجموعه های تویوتا) در هامورا ساخته می‌شوند.

ام این ماشین را کمپانی تبلیغاتی «ساعتچی اند ساعتچی» از بازی با واژه انگلیسی «forerunner» به معنای پیش‌رو به دست آورد. به این صورت که علاوه بر تداعی معنای پیشرو هنگام شنیدن نام ماشین با دیدن ترکیب «4Runner» می‌توان به سیستم چهار چرخ متحرک ماشین و قابلیت‌های آفرودی آن هم پی‌برد.

جوانب مثبت منفی

توانایی های آفرود و یدک کشی قوی

پیش بینی خوب میزان اطمینان

مصرف سوخت اقتصادی ضعیف

کیفیت سواری نه چندان مطلوب

فضای داخلی نه چندان مدرن

تویوتا ۴ رانر در مقابل فورد اکسپلورر

فورد اکسپلورر ممکن است نام خشنی داشته باشد ، اما به اندازه ۴ رانر مناسب فضای آفرود نیست. ۴ رانر عملکرد فوق العاده ای در آفرود دارد و درجه اطمینان بالاتری را از این نظر ارائه می کند. با این وجود اکسپلورر در اکثر مناطق جلو تر است. اکسپلورر از یک سواری نرم تر ، گزینه های موتور قوی تر و کارآمدتر و همچنین یدک کش ۵۶۰۰ پوندی بهره می برد وهمچنین نمره ایمنی بهتر و قیمت پایه پایین تر برخوردار است. هر دو شاسی بلند فضای بار قابل توجه ای را ارائه می دهند.

تویوتا ۴ رانر و جیپ گرند چروکی

جیپ گرند چروکی یکی از معدود شاسی بلندهای متوسط است که می تواند از نظر طی کردن سطوح ناهموار با ۴ رانر به رقابت بپردازد. هرچند برای رانندگی روزمره در جاده قطعا یک برنده است. گرند چروکی هندلینگ بهتری در جاده دارد ، سواری آن راحت تر است ، وسایل زیباتری کابین به کار رفته اند و مصرف سوخت V6 بهتری را ارائه می دهد. قیمت شروع Grand Cherokee نیز پایین تر است و چند ویژگی راحتی را که ۴ رانر فاقد آن است ، مانند نظارت بر نقاط کور ارائه می دهد. اگر شما نیاز به حمل مسافر یا بار زیادی دارید ، ممکن است بخواهید با ۴ رانر را انتخاب کنید. دلیل آن این است که گرند چروکی با صندلی ردیف سوم ارائه نمی شود و فضای بار آن بطور قابل توجهی کوچکتر از ۴ رانر است.



آدرس شعبه اول: خیابان مطهری، تقاطع مفتح، خیابان جهانتاب، مجتمع خودرویی کاج
آدرس شعبه دوم: نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، کوچه پوریا، مجتمع خودروئی کاج
آدرس شعبه سوم : شهرک غرب، یادگار امام شمال، بعد از ورودی فرحزاد، ایثارگران جنوب، نبش دبیرستان ۹ دی

همراه :ارسلان کریم پور:  09129734626

همراه : مهندس ارمان کریم پور: 09123772052

ایمیل : info@toyotacenterir.com


مقالات مرتبط:

سرویس دوره ای تویوتا و لکسوس- سرویس های دوره ای لکسوس-سرویس دوره ای تویوتا-

قدیمی‌ترین و جدیدترین تویوتا لندکروز

پوست‌اندازی برادر بزرگ‌تر هایلوکس

تویوتا کم‌مصرف‌ترین خودروی سری پریوس را معرفی کرد