هایلوکس : تویوتا اعتراف کرد در تست‌های مربوط به قدرت پیشرانه‌های دیزلی خود تقلب انجام داده و این موضوع منجر به توقف تولید برخی محصولات مشهور در کارخانه‌های این خودروساز شده است.

این خودروساز مشهور ژاپنی اذعان کرد در تست‌های تأییدیه پیشرانه‌های دیزلی بکار رفته در خودروهای هایلوکس، فورچونر، هایس، لندکروزر سری ۳۰۰، پرادو و لکسوس LX تقلب انجام داده است. چند ماه قبل نیز ژاپنی‌ها به دست‌کاری نتایج تست‌های تصادف خودروهای عرضه شده در بازارهای نوظهور و در حال توسعه اعتراف کرده بودند.

دیشب بیانیه‌ای توسط غول خودروسازی ژاپن منتشر و در آن اعلام شد بی‌نظمی‌هایی در خلال تست‌های مربوط به قدرت پیشرانه‌های دیزلی محصولات محبوبی همچون هایلوکس و پرادو رخ داده است. در این خودروها از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری استفاده شده و بنا به گفته تویوتا، مقامات کمپانی تصمیم گرفته‌اند به‌طور موقت تحویل خودروهای مجهز به این پیشرانه به مشتریان را متوقف سازند. سخنگوی تویوتا استرالیا می‌گوید این برند در حال بررسی اطلاعات مربوط به تمامی خودروهای تحت تأثیر این موضوع است. او گفته است:

ما مطلع شدیم هیچ تناقضی در قدرت، گشتاور یا دیگر پارامترهای پیشرانه‌های تویوتا وجود ندارد و همچنین تقلبی در زمینه آلایندگی، ایمنی یا قابلیت سواری این خودروها رخ نداده است