لکسوس GX : شرکت تیونینگ JAOS از کیت آفرود جذاب خود برای شاسی‌بلند لکسوس GX رونمایی کرد.

ژاپنی‌ها قبلاً مدل GX 550 جدید را برای دوستداران آفرودهای سبک معرفی کرده است اما تیونرها گزینه‌های بسیار گیراتری را در اختیار خریداران می‌گذارند و لکسوس با همکاری جائوس برخی از این امکانات را به نمایش گذاشته است. جائوس از سال ۱۹۸۵ تاکنون مشغول توسعه و عرضه کیت‌های تیونینگ برای خودروهای چهار چرخ محرک است.

لکسوس و جائوس با همکاری یکدیگر خودرویی گیراتر و خشن‌تر را معرفی کرده‌اند. زیر بدنه GX جدید محافظ آلومینیومی جدید با ضخامت ۴ میلی‌متر وجود دارد که از قطعات مهم خودرو و سیستم تعلیق محافظت می‌کند. قوس چرخ‌های جدید با ظاهر مشکی مات و پله‌های جانبی لوله‌ای نیز علاوه بر راحتی سوار و پیاده شدن به جلوگیری از آسیب بدنه کمک خواهند کرد.

این شاسی‌بلند جذاب به رینگ‌های ۱۸ اینچی سبک‌وزن مجهز شده است. از دیگر بهبودهای رخ داده می‌توان به گارد سپر جلو از جنس رزین ABS مستحکم و سبک‌وزن، گل پخش‌کن‌های مشکی با تریم آلومینیومی و روف راک مشکی آلومینیومی اشاره کرد. سیستم‌های استاندارد کرال کنترل و حرکت در سرازیری نیز به بهبود آفرود لکسوس GX جائوس کمک خواهند کرد.

لکسوس اشاره‌ای به ارتقای قوای محرکه GX نداشته و مدل استاندارد ۵۵۰ به نیروگاه آهنین ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو با ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است. قطعاً چنین قدرتی برای عبور از مسیرهای سخت و خشن کفایت خواهد کرد. وجود یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز باعث می‌شود شاسی‌بلند یاد شده توانایی یدک کشی ۳.۶ تنی داشته باشد.

نسل جدید GX به سیستم چهار چرخ محرک فول تایم و جعبه انتقال با کنترل الکترونیکی مجهز است و امکان سفارش آن با دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود تورسن وجود دارد. در مدل‌های اورتریل هم دیفرانسیل عقب قفل شونده به این مجموعه اضافه می‌شود. لکسوس GX جائوس در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش درآمده است. در خاتمه باید گفت GX 2024 استاندارد از اوایل سال جاری با قیمت حدود ۶۵ هزار دلار راهی نمایندگی‌های فروش شده است.