نسل بعدی خودروهای برقی تویوتا با شعاع حرکتی دو برابری تولید می‌شوند

تویوتا با برگزاری کنفرانسی خبری اعلام کرد استراتژی برقی سازی محصولاتش را به‌روز می‌کند. بر این اساس نسل بعدی خودروهای برقی این برند و لکسوس شعاع حرکتی دو برابری نسبت به نمونه‌های فعلی خواهند داشت.

هیروکو ناکاجیما نایب‌رئیس اجرایی تویوتا اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۱۰ خودروی برقی را تولید خواهند کرد. در آن سال تویوتا خواهد توانست ۱.۵ میلیون خودروی فاقد پیشرانه درون‌سوز را به فروش برساند. ژاپنی‌ها قبلاً علاقه زیادی به استراتژی برقی سازی گسترده محصولاتشان نداشتند اما تیم مدیریتی جدید تویوتا تفکرات متفاوتی دارد. قرار است در سال ۲۰۲۶ خانواده کاملاً جدیدی از خودروهای برقی تویوتا معرفی شود. این خودروساز اظهار می‌دارد خودروهای یاد شده کاملاً متفاوت از نمونه‌های بدون آلایندگی کنونی خواهند بود و همچنین با استفاده از باتری‌هایی که راندمان بسیار بالاتری دارند شعاع حرکتی آن‌ها به دو برابر ارقام کنونی خواهد رسید. محصولات جدید تویوتا به لطف پرفورمنس رانندگی و زبان طراحی جدید باعث افزایش ضربان قلب طرفداران خواهند شد.

در خلال سخنرانی ناکاجیما درباره نسل بعدی خودروهای برقی تویوتا، پروفایل جانبی یک خودروی مرموز در پس‌زمینه پدیدار شده بود. این خودرو از نشان لکسوس روی ستون C برخوردار بود و شبیه لیفت بکی آیرودینامیک با استایلی تیز و دارای دوربین‌های جانبی به نظر می‌رسید. همان‌طور که در تصویر نیز دیده می‌شود بازوی لوکس تویوتا در سال ۲۰۲۱ تیزری از خودروهای برقی جدید را منتشر ساخته بود اما این خودروی جدید جزو آن‌ها نیست. تویوتا برای تولید نسل جدید خودروهای برقی خود می‌خواهد تیمی یک دست جمع کند که همه‌چیز از فرایند توسعه تا تولید و تجاری‌سازی را انجام دهد. غول خودروسازی ژاپن همچنین درباره سیستم‌عامل جدید آرن برای نسل بعدی خودروهای برقی خود صحبت کرده و گفته که این خودروها از به‌روزرسانی از راه دور بهره خواهند برد و به مالکان اجازه خواهند داد تا حس سواری خودرو را سفارشی‌سازی کنند. ناکاجیما نیز می‌گوید خودروهای جدید تویوتا هیجان سواری بیشتری خواهند داشت.

طبق گفته‌های یوئیچی میازاکی یکی دیگر از مدیران ارشد تویوتا، نقشه راه به‌روز شده این برند شامل تولید شاسی‌بلندی سه ردیفه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. این خودرو راهی بازار آمریکا می‌شود و در همان‌جا تولید خواهد شد. همچنین در سال ۲۰۲۴ نیز دو خودروی برقی جدید در بازار چین عرضه خواهند شد و سبد محصولات bZ تویوتا را گسترش خواهند داد. تویوتا در آسیا و دیگر بازارهای نوظهور به دنبال معرفی وانتی برقی پیش از پایان سال است و یک خودروی کامپکت جدید را نیز در دست توسعه دارد.

علاوه بر موارد بالا باید به این نکته نیز اشاره کنیم که نسل بعدی محصولات پلاگین هیبریدی تویوتا دارای شعاع حرکتی بیش از ۲۰۰ کیلومتری در حالت تمام برقی خواهند بود. البته مدیر رده‌بالای تویوتا به نوع تست‌های صورت گرفته برای اعلام چنین بردی اشاره نداشته است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم می‌توانیم به پریوس پرایم جدید اشاره کنیم که باتری لیتیوم یون ۱۳.۶ کیلووات ساعتی آن در حالت برقی برد حدود ۷۱ کیلومتری دارد که نسبت به نسل پیشین بهبود ۷۶ درصدی را نشان می دهد. البته خودروهای پلاگین هیبرید دیگری نیز هستند که بهتر عمل کرده‌اند و از جمله آن‌ها می‌توان به رنجروور و رنجروور اسپرت با شعاع حرکتی ۸۲ کیلومتری در حالت برقی اشاره کرد.

تویوتا همچنین اعلام کرده خودروهای پلاگین هیبریدی جدید آن به عنوان محصولات کاربردی‌تر عرضه خواهند شد و مدل‌های هیبریدی استاندارد نیز با تمرکز روی کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌شوند. از نظر تکنولوژی سلول سوختی نیز ژاپنی‌ها به دنبال تولید انبوه چنین محصولاتی هستند. هدف درازمدت تویوتا کاهش ۳۳ درصدی آلایندگی متوسط دی‌اکسید کربن تا پایان دهه جاری میلادی و کاهش ۵۰ درصدی آن در سال ۲۰۳۵ است. نهایتاً تویوتا می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ به شرکتی کربن خنثی تبدیل شود.


آدرس شعبه اول: خیابان مطهری، تقاطع مفتح، خیابان جهانتاب، مجتمع خودرویی کاج
آدرس شعبه دوم: نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، کوچه پوریا، مجتمع خودروئی کاج
آدرس شعبه سوم : شهرک غرب، یادگار امام شمال، بعد از ورودی فرحزاد، ایثارگران جنوب، نبش دبیرستان ۹ دی

همراه :ارسلان کریم پور:  09129734626

همراه : مهندس ارمان کریم پور: 09123772052

ایمیل : info@toyotacenterir.com


مقالات مرتبط:

سرویس دوره ای تویوتا و لکسوس- سرویس های دوره ای لکسوس-سرویس دوره ای تویوتا-

سیاست کلی شرکت تویوتا Toyota

تعمیر موتور تویوتا کمری SE

کارشناسی فنی و تائید سلامت بدنه تویوتا و لکسوس